![]() Sitenin Kuruluş Tarihi: 01 Ocak.2001 |
ana sayfa|Bilim ve Teknoloji Örgütleri|Yöntembilim| İnsanbilim | Din - Fen İlişkileri | |
|
YERİNİ BELİRLEMEK YÖNÜNÜ BULMAK, İLERLEMEK YANDAŞLIK KURMAK, YAKLAŞMAK NESNE-LEŞMEK, nelik, gerçeklik
KİMSE-LEŞMEK, kimlik, kişilik
Tüm bu ve benzeri kavramları eksen alan soruların cevabı, en koyu yeşilinden kırmızının en koyusuna kadar, İnsanın evrendeki "yeri" sorusunun yanıtına bağlıdır. İnsanın bulunduğu "yer" ise, onun yönünü biçimlendiren YOLUNUN seçimiyle bağlantılıdır ve yaşantısını renklendiren GÜNÜNÜN beğenisi ile yakından ilgilidir...
Şüphesiz kendisini koyduğu bu "yer", insanın seçtiği ve beğendiği
doğrultuda, kendine verdiği önem ve değerle doğru orantılıdır.
Ama nerede olursa olsun insan için iki ana durum yada iki temel tutum vardır:
Birincisi;
İkincisi;
Özdeşlik yada özgürlük, zorunluluk yada olasılık, hizmet yada ücret, geçiçilik yada kalıcılık... artık pozitif yada negatif, aktif yada pasif, real yada ideal, emprik yada rasyonal ne kadar çift faktum yada fiksiyon varsa... bu diyalektik cehenneminin yada dyadolojik cennetinin ikilem ve çelişkilerinden kurtulmanız imkansızdır. Çünkü parite yasası, yaratılanlara ait istatistik değişmelerin ötesinde ve yaratılışa ilişkin determine değişmezlerin üstünde, genel, evrensel ve sürekli bir yasadır.
PARİTE,
PARİTE,
"Ve halaknaküm ezvaca" tümcesiyle ifade edilen de , bu parite/zevc/çift olgunun ve kurgunun tahakkuk ve tezahürüdür. Parite, görünen ve gözelenen "paralel" yada "simeterik" "GERÇEK"tir ki bugerçek, güzellliğin yücesine doğru bir ÇEKİMDİR Parite, ikiz çokluğu bağlayan ve çift çeşitliliği birleştiren "DOĞRULUK"tur ki bu doğruluk, iyiliğin yükseğine bir ÇAĞRIDIR. Parite, yasasının tümelliği ve evrenselliğinin kökeni ise, özdeşlik ve özgürlüktür. Ayniyet ve hürriyet ise her şey'e vurulan BİRLİK ve TEKLİK damgasının irae ve tecellisidir ****
FEN VE DİN , bu "çelişkilerin birliğini', tezahür ve tecelliyi,
dilin liflerini açarak;
O halde eğer evrende bu "T" yasası geçerli ise , her şeyde
bir sır, bir sınav, her olayda bir TERSLİK, bir çelişki varsa,
"kendini merkeze alan çevreye atılmalı, çevreye atılan öne ve özeğe alınmalıdır."
(*)
Hasılı bu yazı:
Kozmik ve ontik açıdan
Şimdi
Neliğimizi ve Gerçekliğimizi
Ancak
---------------------------------------------------------------------------------------------------- (*) Üstteki zahir BTO (Bilim ve Teknoloji örgütleri) somutundan sonra soyuta doğru bir yolculuk yapacaksanız, alttaki batın bu "Din-Fen" başlıklı bölümdeki sayfalar size tartışma ve araştırmaya davet edecektir. Fakat bu çağrının üstündeki sol ve sağ yanlardaki, önceki "Yöntembilim"in çekici gizemi ve sonraki "İnsanbilim" in çelici bilinmezi size göz kırpmaktadır. Bence size hangisi göz kırpıyorsa "T" yasası gereğini onun karşısındakine gidiniz.
Bilim her zaman insanın en temel aracı olmuştur. Bilimi işleyen
YÖNTEMBİLİMLE düşüncenize kanat takmak ve tefekkürünüze ivme vermek
yararlı olacaktır. Ama bu kanatları inşa etmek kolay olmayacaktır. Ancak
zor olan başarılınca yapılan yatırımı kat kat geri getirecektir.
Yani girişi zor çıkışı kolay ve kazancı bol bir sayfa. Oysa karşı
taraftaki İNSANBİLİM sayfası ise, girişi kolay ve çekici,
çıkış ucu zor bulunan bir labirenttir. Acemice çizilmiş bu yollarda kendinizi
kaybedebilirsiniz. Üstelik evrenin ve insanın karşılıklı yer değiştirdirdiği
bu "merkez-muhit" hattında dolaşmak zamanını tüketecek ve
sürenizi eksiltecektir. Tavsiyem bu uzun yolu geleneksel düşüncenin
yürüyüşü ile değil yöntembilim kanatlarıyla uçarak geçmektir. Ama bu iki
sayfanın serüvenine atılmak istemiyorsanız, , zamanını riske atmamak istiyorsanız,
doğrudan DİN-FEN İLİŞKİLERİ sayfalarınının tartışmasına katılabilirsiniz.
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||